Průvodce wellness

Novinky ze světa zdraví od Mgr. Martina Jelínka

Wellness hotel

Již více než dvě dekády se po celém světě šírí pojem wellness, ze kterého se stala doslova revoluce – ekonomická i zdravotní. Výrobci potravin či poskytovatelé různých služeb nás neustále bombardují nabídkami, které slibují různé (vesměs pozitivní) zásahy do našeho zdraví. Není tedy divu, že pokušení „vyspravit si“ trochu svoje tělo, odolává stále méně z nás. Chceme-li se skutečně o své zdraví pečlivě starat, je potřeba do každodenního režimu pravidelně zařazovat ty faktory, které mají vůbec schopnost do něj zasáhnout.

Svým způsobem je to logické – jestliže chci něčeho dosáhnout, je nezbytné pro získání takové mety, vyvíjet určitou činnost pravidelně, nejlépe každý den. Toto samozřejmě není možné realizovat ve všech oblastech – ne každý den si dopřáváme masáže, perličkové koupele, bahenní zábaly, spíme „povinných“ 8 hodin, jíme pestře+barevně+vyváženě… Pro wellnesschtivého zájemce se nabízí nepřeberné množství možností, jak po náročném pracovním týdnu zregenerovat opotřebený organismus a nechat odpočinout pocuchané nervy.

Není tomu tak dávno, co jsme s rodinou absolvovali dvoudenní relax v jednom nejmenovaném vyhlášeném wellness hotelu. Nabídka, kterou se pyšní na svých webových stránkách, byla skutečně bohatá, právem jsme očekávali nevšední zážitek – krásné pokoje, zdravě se tvářící kuchyně, časově neomezený vstup do wellness, široký výběr masáží, kosmetický salón… Představa, že zainvestujeme dva dny života a určitou hromádku peněz, nás směřovala k radostnému očekávání skutečného odpočinku a regenerace. Ze zkušeností mohu potvrdit, že většina wellness zařízení, které se chlubí kvalitní výbavou, skutečně i kvalitní služby provozuje.

Po příjezdu a ubytování jsme vzali útokem vířivé koupele a saunu.

První varovné příznaky, že nás nečeká víkend snů, nastaly v okamžiku, kdy obsluha u wellness baru, v podobě tří dam, vedla vášnivou diskuzi na téma počasí a nechtěla si všimnout žíznivých zákazníků, kteří stáli u pultu – po sérii krátkých pobytů v sauně nic, co by stálo za pochvalu. Po velmi vydařeném obědě v podobě grilovaného lososa se zeleninovým salátem, přišla další studená sprcha, tentokrát od masérů. Ti nám sdělili, že došlo k chybě v objednávkovém systému (masáže jsem objednával telefonicky a potvrzoval mailem…) a musí nás přeobjednat – na druhý den v poledne, kdy jsme už v hotelu vůbec neměli být. Ok, dopoledne jsme s dcerou (které jsem objednal exotiku pod názvem Lomi Lomi – těšila se na ni jako malé dítě…:o) „naklusali“ do masérny, kde nám bylo oznámeno (stejnými třemi dámami, které pokračovaly v diskuzi o počasí z předcházejícího dne), že se Lomi Lomi nekoná, protože masér, který ji provádí, má dovolenou.

Dcera slzy nakrajíčku, já tlak v oblacích.

Vše ale nakonec dobře dopadlo – u mě zvítězila masáž lávovými kameny, dcera vychutnala kombinaci klasiky a reflexní masáže. Vymodlený wellness víkend svůj účel nakonec splnil – všechny očekávané receptury byly absolvovány, navíc v novém a čistém prostředí, tělo zregenerováno, ale přetrvával jistý pocit rozčarování z obsluhy a celého systému, se kterým pracují. Možná poučení pro příště, abychom vyzkoušeli nabídku jiného prostředí. Při odjezdu z hotelu se mi vybavila vzpomínka na reklamu nejmenovaného pivovaru – „pivo dobrý, jenom ten číšník je nějakej divnej…“

Přeji pohodový den
Mgr. Martin Jelínek

Průvodce wellness, Další články